Welcome to our community

Be a part of something great, join today!

• Hey all, just changed over the backend after 15 years I figured time to give it a bit of an update, its probably gonna be a bit weird for most of you and i am sure there is a few bugs to work out but it should kinda work the same as before... hopefully :)

RED in Norway

Vi er stolte av å meddele at vi er nummer to til å motta Epic-M i Norge!

Spørsmål og interesse kan meldes til undertegnede.

Stemmer det at FedEx ikke lenger gjør re-import av en reparert kamera?

Jeg har hørt at man må nå betale toll/moms en gang til ved re-innførsel av en kamera som var på reperatur hos RED. Korrekt eller tull?

(Og litt forsinket: gratulerer med Epic'n, Hans Magnus!)

Jeg har hørt at man må nå betale toll/moms en gang til ved re-innførsel av en kamera som var på reperatur hos RED. Korrekt eller tull?

Hei Martin,

Takk for gratulasjonen :-)

Jeg venter kameraet hjem fra service om noen dager, så det gjenstår å se om det blir trøbbel i tollen. Ble trøbbel da jeg sendte det over i hvertfall for da lå det 2 dager med "Clearance delay" i Cincinnati..

Vet ikke Martin, hva med rammelån/boligkreditt istede, da låner man på egen bolig og får boliglånsrente, veldig gode vilkår. (Forutsetter selvsagt at man har en bolig med mer verdi enn man har lån fra før).

Nå skjer det ting, nå beveger det seg med tanke på Epic-X stage 2...

DER! var RED Epic-X #250 landet, må bare si jeg likte det nummeret veldig godt!!

Litt sent svar til deg Martin:
Nei, det stemmer ikke at du skal betale moms på nytt! Men FedEx har begynt å rote veldig i det siste, de gjør rett og slett ikke jobben med registrering av tollpapirer godt nok. Jeg har hatt flere tilfeller med toll-tull hos dem i det siste, så du er nødt til å følge opp hver eneste sending. Jeg har nå gått over til DHL, så får vi se om de gjør dette bedre.

hilsen Amund

Epic-X er på plass i Bergen!

Nummer 1761. Det var det året Madame Tussaud ble født.

Sliter litt med batterier her... Alle V-mount-løsningene ser ut til å være backordered rundt omkring. (VF, Woodencamera)

Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har noe til overs liggende, kjøpt dobbelt opp eller noe? Eller andre tips?

Jeg har fått 17-50mm T2.9 zoomen til Red (3. genrasjon om vi regner med 18-50) fantastisk bra linse!

Jeg leier ut RED EPIC, RED ONE MX og masse tilbehør, verdens beste og nest beste digitale filmakera. (punktum)

Fett!

Denne er jeg nysgjerrig på!

G

Jeg har fått 17-50mm T2.9 zoomen til Red (3. genrasjon om vi regner med 18-50) fantastisk bra linse!

Jeg leier ut RED EPIC, RED ONE MX og masse tilbehør, verdens beste og nest beste digitale filmakera. (punktum)

Verdens nest beste digitale filmkamera på plass... Scarlet-X med PL-mount. For en som tidligere ikke har jobbet med Red, er jeg helt fullstendig episk begeistret over bygge-kvaliteten, det finnes ingen japansk plast... som vil være meg verdig etter møtet med Scarlet, selv ikke om plastklumpen har umulium antall k og dynamisk lysstyrke...

Only one epic to go...

Takk, Scarlet'en bestilte jeg morgenen etter 3. nov-presentasjonen. Epic'en la jeg inn ordre på 31. des... Epic'en er klar til å sendes fra RED, men jeg mangler litt på finansieringen ennå, er ikke intressert i mer enn 20% lån og 80% egenkapital i oppstartsfasen, men regner med at løsningen er på plass før opsjonen renner ut i havet :) Var ikke helt planlagt å få et kamera til allerede nå, men når familien først er stiftet, er det jo bare å kjøre på... :p

Når kameraene ikke brukes til interne prosjekter, har jeg selvsagt tenkt til å leie dem ut, men jeg vil ikke være særlig billig. Hva bør dagsratene på Epic og Scarlet ligge på, dersom man ikke ønsker å skape forstyrrelser i markedet?

:) Eirik og Storyline er to gode referanser, men de er også godt kittet opp med reservedeler og optikk og tilbehør.

Et ensomt kamerahode uten backup løsninger for kabler og det man trenger av rails, monitorer, kompendier, filtre matte-boxer media, support og annet moro, har neppe samme verdi som de pakkene de leverer.
Og så er det vel sikkert et slags lokalmarked i Grimstad også.

Aner jo ikke hvordan pakkene dine ser ut!

:)

Back