Welcome to our community

Be a part of something great, join today!

• Hey all, just changed over the backend after 15 years I figured time to give it a bit of an update, its probably gonna be a bit weird for most of you and i am sure there is a few bugs to work out but it should kinda work the same as before... hopefully :)

RED in Norway

Hei RED-eiere i Norge!
Dette er en invitasjon til et "RED EVENT" i Trondheim onsdag 18 juni kl 15 på Nova kino i midtbyen.

InvitasjonRED.jpg

Har fått på plass en Scarlet Dragon nå, har brukt den to dager på dokumentar og er veldig fornøyd med hva den leverer - den er som alle mine kameraer klar for utleie.

RED ROCKET kort til salgs! 4800,-

Hei, kjøpte den Scarleten som lå ute til salgs over her, spennende å gå fra 5D mk3 RAW filming til dette!
Ser ikke ut til at det er alt for stor aktivitet på tråden, men håper på svar fra dere.

Skal sende dette inn til RED og oppgradere til en RED EPIC, ser mange av dere har DRAGON's og regner med dere også har sendt inn deres kameraer. Hvilke firma brukte dere til frakt og kan noen veilede meg hva jeg må gjøre for å unngå moms på verdien av hele det nye kameraet og kun betale moms på oppgraderingsprisen? Takker for alle tips og triks dere kan gi fra dere :)

Regnskapstingene er jeg usikker på akkurat hvordan, men det er viktig at eksportpapirene fylles riktg ut for at importen skal gå smertefritt.

RED bruker FedEx.
Det er noen 1000 å spare på å se etter forskjellige tilbud. UPS tror jeg har vært det billigste.

MailBoxes på Youngstorget er veldig behjelpelige både med papirer og priser fra forskjellige speditører

Regnskapstingene er jeg usikker på akkurat hvordan, men det er viktig at eksportpapirene fylles riktg ut for at importen skal gå smertefritt.

RED bruker FedEx.
Det er noen 1000 å spare på å se etter forskjellige tilbud. UPS tror jeg har vært det billigste.

MailBoxes på Youngstorget er veldig behjelpelige både med papirer og priser fra forskjellige speditører

Takk for tips!
Da har jeg sendt ut litt forespørsler for frakt av hjernen til forskjellige fraktselskaper.
Noen som husker hva de betalte for frakten deres?
Kjøper dette privat så er litt engstelig for momsen når det kommer i retur? noen som husker hva de betalte når de mottok sitt fra RED?

Hei :)

Er det noen i Oslo som er god på fargekorrigering av RED-Dragon materiale og kunne tenke seg å ta seg godt betalt for å holde et kurs for meg?
Hvor lang tid et slikt kurs ville måtte ta er jeg usikker på, men det finner vi ut :)
Jeg skulle gjerne sett at det var mulig å holde seg i Adobe-land, med kan strekke meg til å lære DaVinci, om det er mye bedre :)

Jeg har jobbet med reklamefilm i mange år, men ser nå at flere og flere produksjoner ender med å gå rett fra klippesuiten min og ut til TV... Dette skyldes først og fremst det høye tempoet dere sikkert kjenner fra reklameproduksjon, men tidvis også økonomi. Tenker det er lurt å øke kompetansen min noen hakk.

PM, eller ring meg på 98 84 98 08, så tar vi en prat :)

Hei :)

Er det bare jeg som er på denne siden?

Jeg har en Red Scarlet Dragon pakke for salg.

I pakken er det:
Red Scarlet brain med Dragon sensor

1x240GB RedMag
2x64GB RedMag
RedMag reader
5» Red touch monitor
DSMC Side handle
Canon EF mount

Misc 3rd party handles/rails
V-mount plate (3rd party)
Wooden camera XLR adapter
Alt kommer i en super bag fra porta brace.

Jeg tenker at 75.000 NOK er en fornuftig pris, men kom gjerne med bud på PM.

Kamera + utstyr kan inspiseres og hentes i Oslo (eller på Jar)

I am interested in this. I'll PM you :)

Steadicam

Steadicam

Komplett Steadicam Pakke.
Actioncam Raptor Pro.
Meget høy kvalitet.

Alt inkludert, monitor, kabler.
Med denne pakken kan du gå direkte i opptak.
Leveres i polstret transportkasse.
Lite brukt, som ny.

Ny pris: kr. 100.900
Selges for: kr. 50.000

Liste over tilbehør:
1 x ActionCam Raptor Arm - fixed 19mm Gimbal Mount
1 x ActionCam Raptor Standard Spring Packages - (8lbs - 28lbs)
1 x ActionCam Post Cable - 8pin to 8pin
1 x ActionCam Adaptor Cable - 8pin to EPIC/SCARLET
1 x ActionCam Post Cable - HD-SDI
1 x ActionCam Raptor Stage
1 x ActionCam Raptor Stage Short ARRI Adapter Plate
1 x ActionCam Raptor Stage Hybrid Arri Adapter Camera Plate
1 x ActionCam Raptor Long ARRI Adapter Plate
1 x ActionCam Raptor Sled - w/ Bottom 15mm Lightweight Monitor:
1 x SWIT S-1071HA 7-inch 3G/HDSDI/HDMI Monitor - Gold
Bottom Monitor Mount:
2 x ActionProducts 12“ 15mm Steel Rod
Raptor Sled Power Supply:
1 x ActionCam Raptor Pro Battery Module - 1x LEMO 8pin
1 x D-Tap 12V, 1x LEMO 12V Access., 1x Fischer 5V Access. Gold-
1 x ActionProducts 2pin to Swit (XLR) Cable
1 x ActionCam Raptor Back Mounted Vest - 38 lbs
1 x ActionCam Raptor Standard Mounting Bracket
ActionCam Waterproof Hard Case -
1 x ActionCam Raptor Hard Case - (Arm, Sled, and Vest)

Link til foto:
https://www.jottacloud.com/p/skuleeriksen/e745b7fa60a64631931b0b97d6370e9f

Kontakt: skuleeriksen@yahoo.no
Mobil: 911 05 148

Hello,
I'm now located in Oslo and have a small (4) collection of RED ONE MX cameras. If anyone has broken/working parts or R1 brains, I would be interested in acquiring them from you.

Back