Welcome to our community

Be a part of something great, join today!

• Hey all, just changed over the backend after 15 years I figured time to give it a bit of an update, its probably gonna be a bit weird for most of you and i am sure there is a few bugs to work out but it should kinda work the same as before... hopefully :)

RED in Sweden

Köpa ett gäng hårddiskkablar är något man helst vill slippa ;) När de kostar nästan 2000 kr st, så känns de ovanligt "ömtåliga".. En förstärkning så att de inte kan böjas mer än deras tolerans klarar av vore trevligt t.ex. (Det har jag på andra teflon kablar till annan teknik, och det funkar utmärkt).

Har du pratat om laddaren med red-supporten Janne? Jag hade strul med min, och skickade in den och fick en helt ny, för min var det fel på.

Jo, jag fick ett RMA för laddaren, men varit ute på jobb hela tiden. Ska kanske passa på och skicka in den också nu. Jag fick svar från RED idag ang sata felet, och de tror det har med diskarna att göra. Jag tycker att supporten fungerar väldigt bra.

Hyra redkamera en dag i Linköpingstrakten

Hyra redkamera en dag i Linköpingstrakten

Tjena, jag skulle behöva hyra en RED tis eller ons nästa vecka (vecka 41) i närheten av Linköping.
Om någon känner sig manad kan jag nås på mail(at)oskarlundgren.se

Försäljning Element Technica Skandinavien

Försäljning Element Technica Skandinavien

Nyhet!

Mediateknik AB är från och med idag Skandinavisk återförsäljare av Element Technicas produktsortiment.

Element Technica tillverkar smarta och specialanpassade tillbehör till bland annat RED och DSLR kameror.

Välkommen att ringa oss för pris och lagersaldo.
T: 08-7563230

http://www.mediateknik.se

// Anders

Låna/hyra en RED i december

Låna/hyra en RED i december

Hej!

En fråga som säkert alla ni RED-ägare fått alldeles för många gånger och nu är det min tur att ställa den: Lågbudget musikvideo... Erik Vallsten är fotograf och allt kommer filmas i 100fps med handkamera och steadiecam. Vi är som sagt ute efter att låna/hyra ett billigt kit. Vi filmar i Stockholm den 2+3:e december. Gärna 16gb-kort. Tar gärna emot prisförslag på: marcus.hagwall@gmail.com

MVH.
Marcus Hagwall

Hej!
Ny här på forumet, glad över att jag se en svensk tråd :)
Håller på och filmar mkt extremsport, och är som många andra sugen på att köpa scarleten när den kmr ut. Har en liten fråga dock, vilken kaliber på datorn måste du ha för att redigera 3k (PC)?

Vad kör ni med som använder RED1 idag?

For sale, RED zoom 18-50 & RED zoom 50-150

For sale, RED zoom 18-50 & RED zoom 50-150

We, the Swedish production company House of Radon, are today using fixed measure lenses more than zooms and are therefor selling our two Red Zoom lenses. I'm attaching screendumps of the specs from red.com plus a rather crappy picture I just took myself, sorry 'bout that.

Both lenses were bought from RED in june 2009, buyers receipt can be mailed or e-mailed.

They have been used one time only and the condition is as mint as it comes.

The lenses have metric figures

Listed price for the 18-50 is currently 6500$
Listed price for the 50-150 is currently 8500$

We are selling the 18-50 for 4500$
We are selling the 50-150 for 6000$

mail me on einar@houseofradon.com or call me on +46 735 084767

BR

Einar

Attachments

• Bild 7.jpg
    Bild 7.jpg
    14.1 KB · Views: 0
  • Bild 6.jpg
    Bild 6.jpg
    12.4 KB · Views: 0
  • red_one_optics.jpg
    red_one_optics.jpg
    11.1 KB · Views: 0
Nu jäklar gubbar och gummor!

Sett CES sneak peak'en på Engadget? Jag är i extas... halvt som halvt bekräftat att någon form utav handtag skall ingå också. Nu är jag dödligt sugen att se hur 2,8" LCD'n ser ut.

Ber en tyst bön att det slutgiltliga priset stannar under 4000 USD annars blir det svårt att rättfärdiga sigsjäv inför plånboken när den gapar tom i minst ett halvår :D

Hello . This is a message to all Swedish redusers and owners , if you would like to see any of the HR-1 deluxe or the Machine rigs in Action and hands on, Peter Karlsoon is a HR-1 deluxe owner and Machine Owner. His Machine rig will be delivered in February, so if you want to try any of these just pm him or contact him at peter@cgsweden.com and you can arrange a meeting. He also will have various of my brackets to see as well.
Thank you

Attachments

• Runnig_Rig_001.jpg
    Runnig_Rig_001.jpg
    91.3 KB · Views: 0
  • Runnig_Rig_003.jpg
    Runnig_Rig_003.jpg
    94 KB · Views: 0
  • Runnig_Rig_004.jpg
    Runnig_Rig_004.jpg
    89.2 KB · Views: 0
  • 4th_option_02.jpg
    4th_option_02.jpg
    48.2 KB · Views: 0
  • The_Machine_NEW_Stills_2K_0000.jpg
    The_Machine_NEW_Stills_2K_0000.jpg
    73.3 KB · Views: 0
Is it anybody here that works on widegammut monitors? I ordered an NEC Spectra view but Im new to widegammut screens so Im abit split. Im a vidoegrapher/compositor and do not work with prints. Is widegammut still the way to go? for working in the applications (shake, photoshop, fcp). I have an aja card to panasonic plasma as reference. Maby I shoot to high with the Nec spectra view. What har you guys using?

Tack på förhand/Joel

Jag har bytt monitor nu för fcp, shake mm tar inte icc profiler

Någon som planerar att skicka in sin Red för MX uppgradering, eller har gjort det redan?! (Är intresserad att göra en side-by-side test)....

Hej RED users i Sverige,

För Er information:

Ni som filmar i 3D bör veta att vi har resurser allt från spegel riggar - side by side, samt den unika Gyro riggen för RED kameror :-)

I värsta fall kan vi filma 2D.

Blue Skies

Attachments

• 3D_heli_peterdegerfeldt.jpg
    3D_heli_peterdegerfeldt.jpg
    96.5 KB · Views: 0
Ingen som råkar ha en Red, med eller utan MX uppgraderingen, i Norrbotten som man får komma och peka/leka med någon dag? :)

Hello.
My name is Txema and I am a underwater camera operator with own equipment, based in Barcelona and availability of working anywhere.
Since last July has the Gates housing to shoot with Redone.
Ability to use all types of lenses, Ultra Prime, Master prime, Cooke, Angenieux Zoom, Zoom red.
Communication systems with surface and lights.
More information and reel on my website.
www.txemavega.com

2 x foto for Søndag, 4. juli

2 x foto for Søndag, 4. juli

Ikke RED-relatert, men jeg er på jakt etter 2 ekstra fotografer som er ledig nå på søndag, og som har erfaring med live opptak for sport. Skal filme Rallye i Höljes, Sverige. Må kunne snakke engelsk :)

Send meg en mail til martin (at) abitofmagic (døt) no hvis du er ledig, fortell meg litt om erfaringen din og hva dagsprisen inkl. reise er.

Takk for det!

Hej. Jag söker en RED med MX sensorn någonstans runt Malmö. Är det någon som har några tips på uthyrning? Tack.

Back