Welcome to our community

Be a part of something great, join today!

• Hey all, just changed over the backend after 15 years I figured time to give it a bit of an update, its probably gonna be a bit weird for most of you and i am sure there is a few bugs to work out but it should kinda work the same as before... hopefully :)

RED in Norway

Noen flere som skal på NAB?

Jeg har booket billett, og Celebrity Spa Suite på MGM Grand.

Celebrity Spa Suite på MGM Grand.

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Nei desverre... hadde stor glede av IBC i 2007, fikk se kameraet jeg ventet så grusomt mye på... ville vurdert NAB om RED hadde deltatt i år, penger spart... Ha nå en glimrende tur, og ikke glem at det er fullt lovlig å sende noen bilder og en liten rapport i denne (eller andre) tråder...

Det var umulig å motstå å bestille Red Pro Primes ... etter å ha tafset på dem i Vegas, og sett dem på testprojektor.

Noen andre i dette landet som har bestilt? Eller blir jeg først? :yikes:

Zeiss Contax er ikke verst :)

Korrekt. De er vel ganske like ZF'ene, som vi har fått mange bra bilder ut av det siste året. Har nå fått dem cine-mod'et hos Duclos, og kommer sikkert til å beholde dem som et lavbudsjettssett.

Men noe sier meg at de kommer til å bli betraktelig mindre brukt når RPPs ankommer...

Jeg har bestilt, faktisk helt tilbake til NAB i 2007, men RED hadde rotet bort bestillingen! Etter at jeg fant igjen bekreftelsesmailen fra dengang så skal jeg nå være tilbake i køen, relativt tidlig i køen...

Imponerende at de har senket prisen med 1000$ + rabatt for tidligere 300mm kjøp.

Jeg er spent på hvor lang tid det tar før de kommer, og så er jeg fryktelig spent på om disse linsene vil bli "akseptert" av den gjevne filmfotograf, der REDs andre optikk desverre ser ut til å falt gjennom - muligens takket være veldig variable "Build-quality". Jeg er på min andre 18-50mm - men den er god, 300mm har alltid vært bra, men har hatt en smådefekt på 50-150mm og denne har jeg nå endelig sendt tilbake for å få den 100% før garantitiden går ut.

Jeg har ett relativt lavt nummer på 18-85mm også (bestilt en gang før NAB 07), den frister også noe inni hælve... men det får være grenser til pengebruk snart... (håper de somler skikkelig, så jeg får råd til å ta den inn)

Fett, Eirik! Har hørt noen fotografer og b-fotografer som tydeligvis har hatt dårlige opplevelser med 18-50. Og da antar de visst at all Red-optikk er sånn.

Noe av det første jeg skal gjøre når jeg får Pro Primes, er å lokke noen av kamerafolkene i regionen til å komme og se på dem, så det ikke lenger skal være noen tvil. Med mindre da du har gjort den jobben ettertrykkelig innen den tid...

Har hørt noen fotografer og b-fotografer som tydeligvis har hatt dårlige opplevelser med 18-50

Jeg klandrer dem ikke for det er ingen tvil om at det er sendt ut en del linser som har vært for dårlige, som nevnt begge mine zoomer måtte sendes inn igjen, men erfaringen etter at jeg fikk ny 18-50 er at den leverer varene, spesielt i forhold til pris.

Nå blir fastoptikken ett samarbeid med en annen leverandør i Oslo, men vi får håpe og tro at RED leverer iht. de forventningene som er skapt, og at det "Tiner" opp folks oppfatning om RED sin optikk.

Eller så holder jeg på å bli gal av å prøve å kjøpe 1/2 CTB og IR filter (i størrelese 4x5.6), filmtools.com har dette i sin nettbutikk men sender ikke til Norge (men Island og Sverige er med!), Og AbelCine i New York som jeg kjøpte kompendie og følgefokus fra har de inne men ikke i nettbutikk, men det er jo ingen der som svarer på mail... Det skal ikke være lett å være kunde...

Filmtools sender til Norge, man må bare kontakte dem på mail. (De har dog en tendens til drøye fraktpriser.)

Hi fellow night worker :)

men sender ikke til Norge (men Island og Sverige er med!)
Det virker nesten som en feil på websiden. Ta kontakt med dem og spør om det er virkelig slik.

Ellers kan du bruke en "mail forwarding" service (http://www.google.no/search?q=mail+...s=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a ), som la deg bestille varer til en adresse i USA som så ble sendt videre til deg.

Det finnes en relativ rimelig tilbyder her i Norge, men jeg har for tiden ikke tilgang til laptoppen min. Tror det var noe med "jet" i navn...

Hi fellow night worker :)
\o/ Den beste tiden å få ting gjordt på!

Hei Martin & Nils og takk, jeg er jo mest interessert i å bestille ting uten å gå om 3. parts tjenester, fikk forresten ENDELIG svar fra filmtools, etter å ha mast på de annenhver uke i ett par måneder:

"Unfortunately, we will not be adding Norway to our site and here is why. Banks in many countries do not participate in credit card billing address verification...."

Det er visst problemet, rart at de ikke kan leve med det når Amazon, RED, Paypal, American Cinematographer og mange mange flere mer enn gjerne aksepterer norske kredittkort...

Jeg får vel gjøre ett unntak denne gangen og kjøre bestilling via mail og bankinnbetaling for nå har jeg prøvd å kjøe de fordømte filterne i månedsvis, tusen takk for tips!

Om noen er interessert i en 18-85mm RED PRO zoom før tiden, så send meg en mail eller PM, min er klar for levering men jeg er ikke...

Da har 18-85mm gått til en norsk RED eier...
Vil ikke skrive hvem på ett offentlig forum uten vedkommendes samtykke, men om noen vil leie den så PM meg så skal jeg fortelle deg hvem du skal snakke med.
Skal bare si at den ser helt utrolig rå ut, men svær!

Red Pro Primes´ene var klare for levering for en drøy uke siden, men foreløpig bare i imperial, så da venter jeg på metric - "mid-july" sa de... det er ikke lenge til.

Det er ingen hemmelighet! Meget flott linse, skarp og rask. Men ingen liten baby, det er sant :)
Dekker samme område som et SuperSpeed sett, men vesentlig skarpere.

Amund

RED ONE for salg

RED ONE for salg

Hei
Vurderer å selge min Red One (# 3952) med mykje tillegsutstyr (mellom anna EVF, LCD, Red Drive, Basic production Pack, batterier/ladder mm)
Og det beste hadde vore å få solgt til nokon her i Norge.
(Kameraet kan sjølvsagt byttes inn i Epic X om det er ønskjeleg)

Ta kontakt om du er interssert.

Mvh Are Pilskog

Back