Thread: RED in Norway

Reply to Thread
Page 1 of 52 123451151 ... LastLast
Results 1 to 10 of 516
  1. #1 RED in Norway 
    Senior Member Eirik Tyrihjel's Avatar
    På tide med en egen tråd for Norge, folk med reservasjonsnummer som vi kjenner til:

ISTFAN (Øystein Mamen), #318, Oslo
    Olav Skogoy #418, Porsgrunn
    Eirik Tyrihjel #476, Oslo
    Helgetjelta #526 & #1339, Stavanger
    Kjetil Haugen #600, Oslo
    Gunleik Groven #930, Espa
    Jacob Hultgren #689, Oslo (Tønsberg)
    Zuvis #1116, Oslo
    Amund Lie #1670
    Fredrik Harreschou #time stamp (mars 2007)
    johna - John Andreas x 2 #antatt leveret januar08

Det finnes også en som kaller seg Bing productions på reduser membermap http://www.reduser.net/forum/membermap.php, oppgir ikke nummer så jeg vet ikke om han har bestilt....

Det blir minst 15 bekreftede RED ONE´s i Norge så langt, for egen regning tipper jeg at det er opp mot tredobbelt så mange - uansett flott å bli kjent med flest mulige! (innen et par år er det sikkert minst 100...)
    For de av oss som driver smått, kan det være gull verdt å kjenne andre den dagen man trenger både to og tre RED, eller (måtte Gud forby) at vår egen RED, evt tilbehør har tekniske problemer....

EDIT: Jeg har forlengst gitt opp å oppdatere denne listen!
    RED EPIC-W #1021, RED EPIC-X DRAGON #250, EPIC-M DRAGON #646, RED ONE #476 MX "MOTHER"
    Commercials | Live | Concerts | Corporate | RED rentals
    Red Pro Primes T1.8: 18,25,35,50,85,100 (all metric), red CF zoom 18-50 T3 (imperial), Red Pro Zoom 17-50mm T2.9 (m), Red zoom 50-150 T3 (m) + 300mm T2.8 (i), RED Pro Zoom 18-85mm (i)
    KOWA Cine Prominar 20,40,100mm
    www.groovyentertainment.com

Whether you think you can or think you can't - you are right. ~Henry Ford
    Reply With Quote  

2. #2 Toll etc 
    Perfekt å få kontakt med norske RED kjøpere. Er det noen som har sjekket toll og avgifter? Hvordan få levert kamera etc?
    Mvh Jacob Hultgren
    Reply With Quote  

Junior Member Rodney Recor's Avatar
    Hello, Gentlemen.

I want to introduce myself to you. I am a picture producer and digital production consultant in Los Angeles. I started my Hollywood career as a cinematographer in 1971 and although I haven't worked at the camera for over 20 years now, I try to keep up-to-date on what's going on in the craft. I am very excited about RED Digital. I have several feature projects in development that I hope to use the RED workflow to produce, and I have several friends that have ordered a RED.

I am writing to let you know about a web page that I have just put online, The Digital Cinema Information Base. The first functions on the website are a RED Owners list and a Crafts list for others who work in digital production but do not own a RED.

Please go to the database at www.rodneyrecor.com/Digital, take a look at what I've begun, and enter yourself into the list if you like. You'll see that several members of the RedUser forum have signed on already.

Thank you!
    Reply With Quote  

REDuser Sponsor Gunleik Groven's Avatar
    Jeg har en mail fra tolldirektoratet (eller hva det nå heter) som sier at det ikke er toll på kameraet.
    mvh:
    Gunleik
    Life is good. So is RED...

http://quine.no
    Reply With Quote  

Det meste skulle være dekket under kapittel 90 hos tollvesenet:

http://www.toll.no/templates_TAD/Tol...epslanguage=NO

Mva kommer i tillegg, men det får man jo tilbake om man er momspliktig - og det er man jo sannsyneligvis, om man ikke kjøper RED som privatperson.

Men jeg tar gjerne imot en kopi av den mailen Gunleik - kan være grei å ha, for jeg innbiler meg at tollbehandling via internasjonale speditører kan være litt tilfeldig... (selv om fotoutstyr kjøpt fra USA har gått greit sålangt, kun MVA)
    RED EPIC-W #1021, RED EPIC-X DRAGON #250, EPIC-M DRAGON #646, RED ONE #476 MX "MOTHER"
    Red Pro Primes T1.8: 18,25,35,50,85,100 (all metric), red CF zoom 18-50 T3 (imperial), Red Pro Zoom 17-50mm T2.9 (m), Red zoom 50-150 T3 (m) + 300mm T2.8 (i), RED Pro Zoom 18-85mm (i)

Reply With Quote  

Om noen fra Norge er i Amsterdam lørdag førstkommende, så send meg en PM, så møtes vi på Hard Rock Cafe kl 20.00, der får vi såvidt jeg er blitt fortalt møte kamera nummer førtini!

Reply With Quote  

Jeg er ikke fra Norge, men mitt familienavn er Norsk. Jeg har arbeidet i begge Oslo og Bergen adskillige ganger. Dets et fullstendig skjønt land.

Kevin Halverson

Disclaimer, translation assistance by my friend in Bergen, apologies in advance for any typos!
    Reply With Quote  

God kveld, jeg vil også være på listen... Bestilte kamera for en uke siden, så jeg får visst ikke noe sånt nummer.
    Reply With Quote  

Quote Originally Posted by khmuse View Post
    Jeg er ikke fra Norge, men mitt familienavn er Norsk. Jeg har arbeidet i begge Oslo og Bergen adskillige ganger. Dets et fullstendig skjønt land.

Kevin Halverson

Disclaimer, translation assistance by my friend in Bergen, apologies in advance for any typos!
    Hyggelig at du stakk innom!

Reply With Quote  

Quote Originally Posted by Eirik Tyrihjel View Post
    Hyggelig at du stakk innom!

Thanks (I think). I now will send this to my friend in Bergen and await an accurate translation.

This is as bad as having to recode from big-endian to little-endian!
    Reply With Quote