Thread: RED in Norway

Reply to Thread
Page 6 of 52 FirstFirst ... 234567891016 ... LastLast
Results 51 to 60 of 516
    Det høres bra ut! Er det noen som er basert i Bergen som får kameraet relativt snart? Gunleik evt andre? Tror ikke jeg får mitt før nærmere sommeren. Hadde vært fint å se litt på mulige oppsett og få diskutert diverse rundt kameraet.

Jeg planlegger å anskaffe UV-hus til kameraet, så hvis det er noen som har planer for undervannsbilder i sine prosjekter, send meg gjerne en PM

Gisle :)
    Reply With Quote  

Senior Member
    Hei Gisle,

Har undervannshus som i utgangspunktet er bygget for broadcast- (skulder) kamera, men er i ferd med å modifisere det til å kunne benyttes med Red. Har fra før av hus til HVX200.

Ta kontakt om du er interessert i prate om UV-opptak

hilsen Amund
    Reply With Quote  

Hei Amund!

Sendte deg en PM

Gisle :)
    Reply With Quote  

Quote Originally Posted by SveMed View Post
    Det høres bra ut! Er det noen som er basert i Bergen som får kameraet relativt snart? Gunleik evt andre?

Eg e i Bergen men anar ikkje kortid eg får det. Har ikkje reservasjonsnummer, bestilte i begynnelsen av september. Kanskje april/mai.

EDIT: Der fikk jeg beskjed om at jeg er nr 2221. Som foreløpig betyr april. (Men det er vel kanskje "nærmere sommeren"?)
    Nils J. Nesse

Epic-W Helium 8K in Bergen, Norway
    Reply With Quote  

Senior Member Eirik Tyrihjel's Avatar
    Ett par ting fra meg:

Om noen er ute etter kompendium (matte box) fra Arri (og evt. FF), så har Jay A. Kelly fått en pen rabatt fra Arri ved kjøp av 20 stk, jeg har selv hoppet på dette og håper det blir nok kjøpere, les mer:
    http://www.reduser.net/forum/showthread.php?t=5441

Arri er dyrt, men man får ett produkt man kan bruke i minst ti år, og da blir det fort god økonomi - selv med moderat bruk, for evt. utleie til andre profesjonelle filmfolk er det nærmest ett krav. Gunstig dollarkurs gjør ikke tilbudet mindre interessant.

Ellers så har jeg for en tid tilbake hoppet av Nikon sporet, og over på RED optikk, jeg har derfor en 24mm og en 50mm som jeg ikke har brukt for, om noen er interessert send en PM.

Her er linker til Evins tester av de aktuelle linsene:
    http://www.reduser.net/forum/showthread.php?t=530
    http://www.reduser.net/forum/showthread.php?t=166
    RED EPIC-W #1021, RED EPIC-X DRAGON #250, EPIC-M DRAGON #646, RED ONE #476 MX "MOTHER"
    Commercials | Live | Concerts | Corporate | RED rentals
    Red Pro Primes T1.8: 18,25,35,50,85,100 (all metric), red CF zoom 18-50 T3 (imperial), Red Pro Zoom 17-50mm T2.9 (m), Red zoom 50-150 T3 (m) + 300mm T2.8 (i), RED Pro Zoom 18-85mm (i)
    KOWA Cine Prominar 20,40,100mm
    www.groovyentertainment.com

Whether you think you can or think you can't - you are right. ~Henry Ford
    Reply With Quote  

6. #56 enda en her! 
    Junior Member
    Heisann. Du kan også føre på meg, Espen Gulbrandsen fra oslo. Jeg og et par karer bestilte et kamera til produksjonselskapet i oktober en gang og håper å få se kamera i sen mars. Jeg lurer på en ting. Hvordan har dere andre tenkt på kompendie og focus puller? jeg driver å hører rundt om dette! Og er det noen som vet et passende stativ? jeg har sett på sachtler system 20 og cine 30 hittil. Noen som har bedre tips?

Ellers er det veldig bra at man samler seg litt. Spesielt med tanke på tekniske problemer, som det sikkert kommer til å bli!

Håper noen kan ssvare på dette. Ha en fortsatt god dag

MVH Espen
    Reply With Quote  

Hei, Espen.

Velkommen til venteklubben! ;)
    Når det gjelder kompendium og følgefokus, kan du se i tråden over din at det er en grupperabatt på gang på Arri. Det er jo som Eirik sier et kvalitetsprodukt, og ikke minst er det kjent utstyr for folk som evt skal operere for deg eller ved utleie. Hva slags linser du kommer til å bruke vil jo også være avgjørende for hva som vil passe best for deg. En vurdering er også om du baserer deg på 15 eller 19 mm. RED er i utgangspunktet basert på 19 mm, men de selger adaptere.

Jeg kommer til å begynne med mitt RedRock-utstyr, følgefokus og rails (15mm), og har også bestilt kompendium derfra. Du kan ta en titt på http://redrockmicro.com/products.html og se hva du synes. Adskillig rimeligere enn Arri (en tredjedel av prisen?), men sikkert ikke samme kvalitetsfølelsen. Fungerer for meg og min relativt forsiktige bruk, jobber for det meste i studio. Følgefokusen er uten "slakk" og ikke noe dårlig produkt. Det kommer antagelig også et RED-kompendium, muligens produsert av Viewfactor Studios. Søk litt på forumet her, så finner du det fort. Det er mange produkter på vei nå de nærmeste månedene, så mitt tips vil være å ikke løpe og kjøpe idag - hvis du ikke absolutt må. Følg med litt her på forumet og se hva som skjer innen du får kameraet ditt.

Når det gjelder stativ/hode er vel dette anbefaling nr 1: http://www.ocon.com/products/fluid-heads/2060hd.html ihvertfall her på forumet. Har ikke nok erfaring til å komme med egne anbefalinger, egentlig.

Nok en gang, velkommen!

MVH
    Fredrik
    Reply With Quote  

8. #58 Okidoki 
    Junior Member
    takk skal du ha. Skal sjekke dette mer. Vanskelig når det er sååå mange muligheter. Redrock er jo også en mulighet. Så at de tenkte å gjøre ting kompatibelt med 19mm løsning etterhvert også.

vi snakkes!
    Reply With Quote  

Quote Originally Posted by Espenduden View Post
    Og er det noen som vet et passende stativ? jeg har sett på sachtler system 20 og cine 30 hittil. Noen som har bedre tips?
    Sachtler er jo alltid bra, tror jeg kommer til å gå for System 18 eller 20 (SL CF). Men så ser jeg for meg at min Red-rigg blir relativt lettvekt.

Her på forumet er O'Connor 1030HD(S) og 2060HD de som anbefales mest, de er sikkert like bra. Tror ikke disse selges i Norge(?), men vi har jo internett.

Når det gjelder mattebox har jeg også bestilt Redrock, for å finne ut om den er bra nok. Hvis den viser seg å være bra nok, er det jo et røverkjøp. Hvis den viser seg å ikke være bra nok, kan jeg bruke den i noen måneder og det har ikke kostet meg mer enn det ville kostet å leie en annen en. Så har jeg konstatert at man får det man betaler for. Da kommer jeg sikkert til å kjøpe Vocas MB-450.
    Nils J. Nesse

Epic-W Helium 8K in Bergen, Norway
    Reply With Quote  

Quote Originally Posted by gunleik View Post
    Er det noen som har oversikt over hvor mange som får kameraer i Norge.

Ved håndsopprekking i filmens hus, kunne det se ut som det bare der var 20... -;)

Vi trenger en brukergruppe.

Gunleik
    Må bare takke Gunleik for dine utfyllende rapporter! Jeg får bestandig lyst til å produsere noe, om så bare løpe ut og filme landskapsbilder. Takk for det.

Men jeg ville egentlig legge til at Nordland Kunst- og Filmskole har ett kamera i bestilling, uten at jeg veit serienummer. Tror de var rimelig tidlig ute.
    Reply With Quote