Hei folkens,
var nede på IBC (mandag og tirsdag), fikk snakket med red folkene. Fikk gjennomgå hva vi trenger å kjøpe i tillegg til kameraet.
Herlig gjeng. Fikk dessverre ikke med meg 4K visningen av CTL, men visning på apple stand og inne i teltet var greit det og.
Red hadde 2 kam, + et tredje på apple's stand (like ved). Red's var fastmontert på stativer og utstilling slik at vi ikke fikk bære disse, men jeg ble igjen til tirsdag kl 1600 (nedrigg) da fikk jeg ta et av og ha det på skulderen og sjekke ut litt. Litt annerledes for ENG folk å bli FILM folk. (hvor skal hendene være, ikke linse kontroll slik som vi har på canonlinser til HDX-400 kameraet... )
Pr. dato finnes kun manuell kontroll av linsa, men jeg ble fortalt om en "Multi-grip", håndtak med linsekontroll og rec-button etc.. den er på vei!
Ellers så var det fint å se hvordan FCP funka med red.
Jeg sjekka også ut SCRATCH, fikk en bra demo, og lurte veldig på om vi heller skal kjøre denne programvaren... (vel skal vi levere til 4k film så har vi ikke noe valg pr. dato... ) FCP gjør jo nytta opp til 2k...
Men dog, IBC var veldig nyttig!
chao, Helge!